سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ : علی
صفحه نخست ایمیل آرشیو

درباره



منوی وبلاگ


لوگوی وبلاگ من






نوشته های پیشین


آرشیو


پیوندهای روزانه


پیوندها


لوگوی دوستان



موسیقی وبلاگ


فهرست موضوعی


جستجو در وبلاگ


بازدیدهای وبلاگ


اشتراک در خبرنامه

HOME
دیروز، با دو روز تاخیر به رسم هر سال،جشن چله هفته نامه چلچراغ برگزار شد.این مراسم صمیمی و پربرنامه که با استقبال نزدیک به سه هزار نفر روبه رو شده بود با نشاط و حواشی جالبی برگذار شد که تصمیم برنوشتن خلاصه یی از این مراسم گرفتم.بعد از خواندن قرآن و سرود جمهوری اسلامی، امیر مهدی ژوله ( نویسنده طنز ) اجرای این مراسم را بر عهده داشت و پس از اجرای قطعه زمستان توسط برزو ارجمند از او و خانواده هنرمندش تشکر کرد . ژوله گفت: « همان طور که می دانید خانواده ارجمند همگی هنرمند هستند . من چند وقت پیش فکر می کردم ارجمند ها چه کار هنری بوده که انجام نداده باشند؟ به این نتیجه رسیدم که آنها فقط اخبار نمی گویند. آن هم به این معنا نیست که نتوانند. فقط اهل دروغ گفتن نیستند! ! » بعد از گفتن این جمله سالن مملو از تشویق حاظرین شد.در بین حواشی قابل توجه این مراسم غیر سیاسی ؛ حرفها و مثال زدنهای امیر ژوله بود.به طوری که وقتی یکی از مدیران اجرایی این مراسم را برای به روی سن آمدن دعوت میکرد، عناوین شغلهای وی را ذکر کرد و با حالتی خاص اعلام کرد بجز ایشان تنها یکنفر در ایران وجود دارد که چندین شغل دارد که با خنده و تشویق حاظرین  روبه روشد و با خنده اعلام کرد گمان نمیکردم به شماها الهام شود که منظورم چه بوده.البته شخص دعوت شده به روی سن از این تشبیه استقبال نکرد.

گلچینی از تصاویر مراسم چله چلچراغ

برای خود من سوال شده بود که چرا اکثریت افرادی که به روی سن میروند حتمآ باید درد دلی از بی وفایی های سیاست داشته باشند.که این درد دلها تنها با هموار سازی مجری این مراسم میسر شده بود.قبل از رسیدن مهمان ویژه ی این مراسم بسیار بیاد ماندنی دعوت شده بود از حسین زمان خواننده یی که چند سالی ست فعالیتش محدود شده.گمان کنم حسین زمان پیش از ورود به مراسم ؛ پای کانالهای ماهواره یی اونوری ویا خواننده های سیاسی اونوری نشسته بود که دلش پر بود و هرچی دلش خواست خواند.(دهانت را میبویند مبادا گفته باشی دوستت دارم)طی چند سال اخیر من ندیده و نشنیده بودم در کشورمون به این شکل در یک محفل بزرگ به این شکل ترانه های کاملآ خاص خوانده بشه که من یاد داریوش اقبالی بندازه.این خواننده در بین ترانه هاش هم یادی از دانشجویان در بند کرد و آروزی آزادی و رسیدن به حقوق واقعی برای مردم کرد.و بلاخره بعد از چند ساعت انتظار ، خاتمی به یاد دو سال پیش که در جشن شب چله چلچراغ که شب مردی با عبای شکلاتی نام گرفت در این مراسم حاضر شد.که سالن میلاد که مملو از حاظرین بود را باورود خود منفجر کرد. فاطمه معتمد آریا از سیدمحمد خاتمی دعوت کرد روی سن بیاید و به مناسبت یلدا برای جوانان نسل سومی فال حافظ بگیرد و وقتی سیدمحمد بالارفت، بسیاری از حاظرین با خواندن ترانه ی یار دبستانی من از وی استقبال کردند.

گلچینی از تصاویر مراسم چلچراغ 
معتمد آریا از آشنایی اش با خاتمی گفت: «من آقای خاتمی را از زمانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کردند می شناسم و همان وقت هم نکته جالب برایم این بود که ایشان تمام بازیگران را با اسم و فامیل می شنا ختند و من همیشه به این نکته که ایشان اسم و فامیل من را می دانند دلخوش بودم.» خاتمی با ذکر یاعلی کتاب حافظ را برداشت و گفت: «ان شاءالله خودش یاری کند و فالی که با حال این جمع سازگار است بیاید.» وقتی دیوان را گشود لبخندی زد و گفت: «به به، عجب فالی، دوش در حلقه ما قصه گیسوی تو بود تا دل شب سخن از سلسله روی تو بود». بعد از خواندن شعر حافظ، فاطمه معتمد آریا چند سوال را با محور جوانان و خاتمی مطرح کرد اما سیدمحمد خاتمی هر بار با جملات کوتاهی پاسخ داد.بنظرم رسید دکتر خاتمی بعد از ورودش به سالن از چیزی ناراحت شده.شاید حرفهای خاص حسین زمان به دل خاتمی ننشسته بود. او در پاسخ به این سوال که چه طور رابطه جوانان با شما آن قدر محکم است، گفت: «نمی دانم. فقط من جوانان را دوست دارم.» گرچه مراسم چلچراغ از ساعت 4 شروع شده بود و خاتمی در دقایق آخر حضور پیدا کرد اما حضور او آن چنان مراسم را تحت تاثیر قرار داد که معتمدآریا گفت: «من واقعاً به شما حسودی می کنم. چون این شور و شوقی که برای حضور شما در مجلس به وجود آمد برای حضور هیچ یک از هنرمندان وجود نداشت.» میهمانان دیگری هم در این جشن حضور داشتند.دیروز هم به رسم هر سال نشان هایی از سوی چلچراغ و به انتخاب خوانندگان این مجله به هنرمندان تعلق گرفت. اولین نشان چلچراغی ها به شهید بروجردی تعلق گرفت که پسرش به نیابت از طرف او نشان جسارت چلچراغ را دریافت کرد. نشان افتخار ملی از سوی چلچراغی ها به اعضای تیم والیبال تعلق گرفت که سه تن از آنها با تورها و توپ های والیبال شان روی سن حاضر شدند. بهاره رهنما و فرزاد حسنی پس از شوخی های فراوان نشان خلاقیت ادبی را به هوشنگ مرادی کرمانی تقدیم کردند. عادل فردوسی پور نشان محبوبیت نسل سوم را از دست هانیه توسلی برای انتقاداتش دریافت کرد.نشان دیگر نصیب محسن نامجو خواننده جوان وپرطرفدار این روزها شد. پرویز پرستویی نشان خلاقیت هنری در عرصه بین المللی را دریافت کرد گرچه نمایش فیلم به نام پدر در کیش به او اجازه حضور نداده بود و نشان چلچراغی اش را دخترش سمیرا پرستویی از دست پگاه آهنگرانی دریافت کرد. بهزاد فراهانی هم به نیابت از چلچراغی ها نشان محبوبیت نسل سوم را به دخترش گلشیفته تقدیم کرد . پوران شریعت رضوی نشان یک عمر افتخار را از دستان عموزاده خلیلی و با حضور همسر امین پور دریافت کرد. البته صندلی های سالن میلاد پر از میهمانانی بود که روی سن نیامدند مثل محمدرضا خاتمی، زهرا اشراقی، محمد علی ابطحی، نیکی کریمی، مهدی کرم پور، سیروس الوند، سروش صحت، شقایق دهقان، محراب قاسم خانی ، باران کوثری ،حبیب رضایی و ...

گلچینی از تصاویر مراسم چلچراغ



علی ::: دوشنبه 86/10/3::: ساعت 6:56 عصر::: نظرات دیگران: نظر
کلمات کلیدی::

طراح قالب
زرین
آسمان
متین
نازنین
>