سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ : علی
صفحه نخست ایمیل آرشیو

درباره



منوی وبلاگ


لوگوی وبلاگ من






نوشته های پیشین


آرشیو


پیوندهای روزانه


پیوندها


لوگوی دوستان



موسیقی وبلاگ


فهرست موضوعی


جستجو در وبلاگ


بازدیدهای وبلاگ


اشتراک در خبرنامه

HOME

(ماردن) می گوید:هدف برای جوان ، همچون فانوس دریایی برای کشتی است که مانع غرق شدنش در دریای زندگی می شود،کشتی های اقیانوس پیما به مدد قطب نما و رادارها، مقصد خویش را در دل شب ‎های تاریک وطوفانهای مهیب می یابند . جوانان نیز در دریای زندگی به مدد هدف و آرمانی که دارند به ساحل سپیده می رسند. از این رو گذری به سرنوشت اسطوره ی جوانان عالم بشریت میتواند تأملی باشد برای یافتن هدفی روشن برای ادامه ی زندگانی که میلاد وی نیز بنام روز جوان لقب گرفته.ضمن عرض تبریک بمناسبت ولادت حضرت علی اکبر( ع )؛آن حضرت درچنین روزی درسال 33 ه ق دیده به جهان گشودند. بنابراین قول حضرت علی اکبر(ع) درکربلا 28ساله بوده اند اما قول قوی ترومشهورترآن است که ایشان هجده ساله بوده اند که دراین صورت تولد آن حضرت درچنین روزی درسال 43 ه ق باید باشد .حضرت علی اکبر(ع)  پسر بزرگ امام حسین(ع) بودند ومادرمکرمه شان ام البین نام داشت. آن حضرت درمیان بنی هاشم ، شبیه ترین افراد به رسول گرامی اسلام(ص) بودند وازاین روبسیاری اخلاق نیکو، حلم،علم وشجاعت آن حضرت را بسیار شبیه رسول الله ص  می دانند . حضرت علی اکبر ع اگرچه کمتر در باره ایشان در تاریخ اسلام سخن به میان آمده  است اما همان اندک دانسته ها از شخصیت بزرگ ایشان به سان  قطره ای از دریاست. اوج حضور حضرت علی اکبر ع  را می توان در واقعه جانگداز کربلا مورد بررسی قرار داد. آن بزرگواردراین مسیروبه همراه پدر بزرگواروخانواده گرامیشان زیباترین صحنه های جانبازی وایثار گری رابه منصه ظهوررساندند که نظیرآن کمتردرتاریخ دیده شده است . حضرت علی اکبر(ع) به هنگام حضوردرصحنه مبارزه با مخالفان در واقعه کربلا، درحالی که ازفرط عطش توانی نداشت تا آخرین رمق خود  از حیثیت دین دفاع کرد وسرانجام درحوالی عصرروز دهم ماه محرم به درجه رفیع شهادت نایل آمد . امام حسین (ع) به هنگام شهادت بربالین آن حضرت حضوریافت وبردنیای پس ازعلی اکبرنفرین کرد.ایمانی قوی،شجاعت،اعتماد به نفس،عقیده ی صحیح و پاک و روشن بینی در انتخاب هدف  اندکی از شخصیت والا و درون آن جوان اسطوره ست که برای نسل جوان معتقد باید درس و راه باشد...

عیدتان مبارک

ضمن عرض تبریک بمناسبت روز جوان به همه ی جوانان از این رو باید به نسل جوان و داشتن هدف در زندگانی اشاره هایی کرد؛اگر این واقعیت را بپذیریم که ذهن جوان ، ذهنی پر تکاپو وجستجوگر است ، آنگاه پذیرش این مطلب که آنها علاقمندند از زندگی و هدف آن ، بیشتر بپرسند آسانتر خواهد بود . هدف برای زندگی نسل معاصر ، همچون آهن ربای نیرومندی است که تمامی ذرات وجود جوانان را به خود جذب کرده و علاوه بر اینکه مانع از پراکندگی و تجزیه نیروهایشان می شود، قادر است توان آنان را به طور متمرکز ، در مسیر ارزنده ای شکل داده و به کار گیرد.
شاید کمترفرصتی پیش آیدتا جوانان در این معنا تأمل کنند که هدف چه نقشی در زندگی آنان ایفا می کند، ولی آگاه کردن آنها به برخی از تأثیرات مطلوب و سازنده هدفدار بودن در زندگی ، ضروری است و ما به اختصار به آنها می پردازیم؛1- انتخاب هدف در زندگی جوانان ، موجب تمرکز قوای فکری و وحدت عوامل روانی آنان می شود و مانع هرزرفتن توانایی هایشان می شود.
2- قاطعیت و جدیت از پیامدهای مطلوب هدفداری نسل جوان است . زیرا آن کس که می داند از زندگی چه می خواهد ، درمقابله با حوادث غافلگیر نخواهد شد.
3- حل تعارض ها و تردیدها ی کشنده زندگی ، با انتخاب هدفی مطلوب ، میسر است. سرگردانی های بی پایان برخی از جوانان ، معلول نداشتن هدف روشن و مشخص در زندگی است.
4- قدرت تأثیر گذاری نسل جوان بر اطرافیان ، به نوع هدف در زندگی بستگی دارد . هدفداری به جوانان سرعت عمل، انتخاب مؤثر و توان برنامه ریزی برای آینده را می بخشد.
5- بهره گیری از فرصت ها یا به عبارتی " مدیریت زمان" از آثار مطلوب هدفداری است، زیرا کسی که به خوبی می داند، " هدف اعلای زندگی چیست" ، فرصت ها را خود فراهم می کند و منتظرفرا رسیدن فرصت نمی ماند.در این مهم نقش جوانان گذشته نیز بسیار مهم است.نسل بعد از جوان باید با پیشنهادات خود جوانان را برای رسیدن به روشنی کمک کنند باید  ، چنانچه درانتخاب هدف خویش ، جوانی بر سردو راهی قرار گرفت ‹ تعارض› ، می توانند با دادن پیشنهادات و مشورت کردنها،در سایه " هم اند یشی " و تبادل فکر، ضریب خطای احتمالی را کاهش داده و بر احتمال موفقیت جوان بیفزایند.و این مهم بصورت چرخشی در چرخه ی زندگانی به تکامل برسد....



علی ::: جمعه 86/6/2::: ساعت 12:38 صبح::: نظرات دیگران: نظر
کلمات کلیدی::

طراح قالب
زرین
آسمان
متین
نازنین
>