سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ : علی
صفحه نخست ایمیل آرشیو

درباره



منوی وبلاگ


لوگوی وبلاگ من






نوشته های پیشین


آرشیو


پیوندهای روزانه


پیوندها


لوگوی دوستان



موسیقی وبلاگ


فهرست موضوعی


جستجو در وبلاگ


بازدیدهای وبلاگ


اشتراک در خبرنامه

HOME

حضرت على (ع) مى‏فرماید: «هیچ‏گاه فاطمه از من نرنجید و او نیز هرگز مرا نرنجاند و او را به هیچ کارى مجبور نکردم و او نیز مرا آزرده نساخت. در هیچ امرى قدمى برخلاف میل باطنى من برنداشت و هرگاه که به رخسارش نظاره مى‏کردم تمام غصه‏هایم برطرف مى‏شد و دردهایم را فراموش مى‏کردم» و در جایى دیگر مى‏فرماید: «به خدا قسم هرگز کارى نکردم که فاطمه خشمگین شود و او نیز هیچ‏گاه مرا خشمگین نکرد» (بحارالانوار ج 43 ص 60 و 123). حضرت فاطمه (س) در ابتداى وصیت خود به امیرالمؤمنین (ع) فرمود: «یا ابن عم ما عهدتنى کاذبْ ولاخائنْ ولاخالفتک منذ عاشرتنى اى پسرعمو هیچ‏گاه مرا دروغگو و خیانتکار ندیدى و از آن زمان که با من زندگى کردى با تو مخالفت نکرده‏ام». امیرالمؤمنین (ع)در پاسخ فرمود: ( معاذالله انت اعلم بالله وابار واتقى واکرم واشد خوفاً من الله من أن او بخک مخالفتى. پناه به خدا تو عالم‏تر به خدا و نیکوکارتر و پرهیزکارتر و گرامى‏تر و ترسان‏تر از خدایى از این که من تو را به نافرمانى از خود سرزنش کنم» (بحارالانوار ج 43 ص 191). براى آگاهى بیشتر. حضرت فاطمه (س) در سخنرانى خود در مسجد مدینه جملات ارزنده‏اى بیان فرمود که بخش‏هایى از آن را نقل مى‏کنیم: فجعل اللَّه الایمان تطهیرا لکم من الشرک والصلوة تنزیها لکم عن الکبر. والصبر معونة على استیجاب الاجر. والامر بالمعروف مصلحة للعامة خداوند به وسیله ایمان زنگ شرک را از دل‏هایتان زدود و با نماز خودپرستى را از شما دور کرد و صبر را سبب به دست آوردن ثواب اخروى قرار داد و امر به معروف را به جهت مصلحت عموم مردم واجب نمود،(1).

یا فاطمه مبلادت مبارک

روزى حضرت على (ع) فرمود: فاطمه جان آیا در منزل غذایى هست که بیاورى؟ حضرت فاطمه (س) فرمود: سه روز است غیر از خوراکى که به شما مى‏دادم و خود نمى‏خوردم، در منزل نداریم. حضرت على (ع) فرمود: پس چرا به من نگفتى تا تهیه کنم؟ حضرت فاطمه (س) فرمود: پدرم رسول خدا (ص) به من فرمود از شوهرت تقاضایى نکن. اگر او خود چیزى تهیه کرد و آورد، استفاده نما و بپذیر وگرنه درخواست چیزى نداشته باش،(2).
(1)وسائل الشیعه، ج 1، ص 13)(2)بحارالانوار، ج 14، ص 197)
پندی بزرگ  از بانوی بزرگ دو عالم.!!اگرعفو و بخشش خوب است چرا فاطمه(س)عمر را نبخشید؟
عفو و بخشش در چند مورد خوب و پسندیده نیست:1- جایى که موجب تقویت ظلم گردد، 2- جایى که موجب تشویق ظالم گردد، 3- اگر اثر بدتربیتى و اخلاقى بر جامعه یا شخص ظالم گذارد، 4- جایى که مسأله مورد حق دیگران نیز باشد و باید توجه داشت که اعمال پسندیده نیز چنین هستند مثلاً تواضع خوب است، ولى در روایات وارد شده براى شخص متکبّر تواضع نکنید. کتابهای مرتبط:
1- فاطمه در آیینه کتاب، اسماعیل انصارى 2- اخلاق حضرت فاطمه (س)، حسین غیب عندحى 3- ام ابیها، رضا شیرازى 4- تزویج فاطمه زهرا (س)، محمد روحانى على آبادى 5- حضرت فاطمه (س)، مهدى الهى 6- خاطر زهرا شادمانى دل پیامبر (ص)، احمد رحمانى)



علی ::: پنج شنبه 86/4/14::: ساعت 12:0 صبح::: نظرات دیگران: نظر
کلمات کلیدی::

طراح قالب
زرین
آسمان
متین
نازنین
>