سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ : علی
صفحه نخست ایمیل آرشیو

درباره



منوی وبلاگ


لوگوی وبلاگ من






نوشته های پیشین


آرشیو


پیوندهای روزانه


پیوندها


لوگوی دوستان



موسیقی وبلاگ


فهرست موضوعی


جستجو در وبلاگ


بازدیدهای وبلاگ


اشتراک در خبرنامه

HOME

     سهمیه‌بندی بنزین این روزها موضوع اول و آخر همه است. این کار خوبست ... نه، این کار بد است... حالا وقتش بود... نه، مقدمات دیگری می خواست ... نحوه‌ی اجرا بهتر از این نمی شد... نه، اجرایش مشکل دارد ... و چاشنی همه این صحبت ها، یادآوری صحنه‌هایی از هجوم مردم در آخرین ساعات شب سهمیه بندی به پمپ بنزین‌ها برای دریافت بنزین با ماشین و گالون و بطری و دبه و ... خلاصه، هر کسی از ظن خود شد یار من ...
     ایران، با وجود این که روزانه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند،ودرمیان صادر کنندگان اوپک در رده دوم قرار دارد ، 40 در صد بنزین مصرفی خود را از خارج تامین می کند . 

     این بود که سرانجام طرح سهمیه بندی بنزین با اهدافی ویژه و دور اندیشانه از ساعت 24شب سه شنبه آغاز شد و جدای از تبعات ساعات نخستین اجرای این طرح در تهران و برخی مناطق کشور ، اجرای طرح آثار مثبت و منفی خاص خود را به دنبال داشته و دارد .
     در این مطلب تلاش می شود ضمن اشاره مختصر به این اثار ، پیشنهادهایی نیز برای طرح سهمیه بندی ارایه شود که امید داریم  ذهن کنجکاو شما را کمی روشن تر کنیم .
      قبل از اعلام آثار خوب و بد اجرای طرح یاد شده باید متذکر شویم که اصولا چرا اجرای طرح شبانه اعلام شد و یا آنکه چرا سه ساعت قبل از اجرایی شدن زمان طرح ، خبر ان از صدا و سیما اعلام شد.
آیا بهتر نبود در ساعت 45/11 اعلام می شد که از ساعت 12بنزین سهمیه بندی خواهد شد و مردم با هر وسیله " خودرو ، موتورسیکلت، دبه و شیشه و ..... راهی جایگاههای بنزین نشوند و مسایل مبتلا به آن رخ ندهد.
     منکر آن نیستیم که شروع اجرای طرح در هر حال تبعات خاص خود را در ساعات و روزهای نخستین داشته و دارد ، اما فاصله زمانی اعلام طرح تا ساعت اجرای آن مشخص می کرد که مردم به جایگاهها کشاند ه شده و مشکلاتی درست خواهد شد که شد!.

آثار مثبت طرح
  1-
مقابله با تحریم واردات بنزین و حرکت سریعتر به سوی خود اتکایی
   2-
کاهش ترافیک در شهرهای بزرگ
   3-
امکان سالمترشدن هوا در تهران و...
   4 -
عدم امکان قاچاق سوخت در مرزهای کشور یا به حداقل رسیدن آن
   5-
کاهش قیمت خودرو در کشور
   5-
استقلال در تولید و مصرف بنزین
   6-
کم شدن سروصداهای شهری و...
آثار منفی طرح :
   1-
افزایش نرخ کرایه ها " مسافربر و حمل کالا" و اثرات آن بر قیمت کالاها
   2-
انبار کردن بنزین در منازل و خطرات ناشی از ان که نمونه های آن در روزهای گذشته مشاهده شد
3-
   خرید و فروش کارت هوشمند در بازار سیاه
4-
   امکان کاهش در آمد جایگاههای سوخت
   5-
درگیری های احتمالی در جایگاههای سوخت در روزهای نخست بر سر میزان دریافت بنزین و
   6 -
امکان تقلب در عرصه بنزین و سرقت سوخت
 و....
     وزیر نفت نیز در آستانه شروع اجرای طرح یاد شده از پیش بینی عرضه بنزین مازاد بر سهمیه بندی خبر و داد و آن را به دوماه آینده موکول کرد.
     پیشنهاد ما این است که چرا بایددو ماه آینده طرح عرضه بنزین مازاد بر سهمیه بندی به مورد اجرا گذاشته می شود، بهتر است همین روزها این طرح همزمان با سهمیه بندی اجرا و با حداقل عرضه بنزین مازاد بر سهمیه بندی با نرخ تمام شده قیمت آن ، فضا را تحت کنترل در آورده و اجازه ایجاد بحران های احتمالی بعدی را ندهیم.
  



علی ::: سه شنبه 86/4/12::: ساعت 3:36 صبح::: نظرات دیگران: نظر
کلمات کلیدی::

طراح قالب
زرین
آسمان
متین
نازنین
>