سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ : علی
صفحه نخست ایمیل آرشیو

درباره



منوی وبلاگ


لوگوی وبلاگ من






نوشته های پیشین


آرشیو


پیوندهای روزانه


پیوندها


لوگوی دوستان



موسیقی وبلاگ


فهرست موضوعی


جستجو در وبلاگ


بازدیدهای وبلاگ


اشتراک در خبرنامه

HOME
هیچ فکر کرده اید چرا دوران جوانی این قدر اهمیت دارد و یکی از بحرانی ترین دوران های زندگی نام گرفته است. ما در این دوران یکی از مهمترین تصمیمات زندگی مان را می گیریم، تصمیماتی که نقش عمده ای در آینده کاری و اجتماعی ما خواهند داشت. اینکه از چه راهی قصد داریم امرارمعاش کنیم، تصمیمی است که اگر در انتخاب آن کمی ناآگاهانه عمل کنیم حتم نداشته باشید که در اندک زمانی شکست می خوریم و با مخ به زمین می آییم.اما واقعا راز کامیابی در کار چیست اگر مثل ادیسون به کار نگاه کنید آن گاه موفق و پیروز خواهید شد. ادیسون هم نظیر بسیاری از افراد موفق دنیا خانواده متمول نداشت، پسر یک روزنامه فروش که حتی مدرسه هم نرفت، تنها علاقه به کار در لابراتوار بود که باعث شد پس از ۲۸ ساعت کار روزانه دست به اختراع بزند و صنعت دنیا را حیات بخشد.
ادیسون در خاطراتش نوشته: «هرگز در زندگی ام یک روز هم کار نکردم. آنچه انجام دادم سرگرمی بوده است.» این یک واقعیت است که انسان به هر کاری علاقه و دلبستگی داشته باشد، موفق خواهد شد. ولی اغلب ما این اصل را نادیده می گیریم و علایق خودمان را در کارها و فعالیت های دیگران جست وجو می کنیم. ما غالبا از دیدن آدم های موفق خرسند می شویم ولی هیچ گاه درصدد برنمی آییم که توانایی های خود را کشف کنیم. بزرگترین درد جوانان این است که هرگز نمی دانند به دنبال چه کاری هستند. روز به روز بر تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه ها افزوده می شود ولی حیف که اغلب آنها نمی دانند چه کاری از دستشان برمی آید و می خواهند چه کاره شوند. مطالعات بسیاری از وجود ارتباط مستقیم بین شغل و سلامت روحی افراد حکایت می کند، پس تعجب نکنید اگر می بینید پسران و دختران جوانی که با افکار و اندیشه های مثبت و عالی وارد بازار کار و اجتماع می شوند ولی بعد از گذشت چندین سال دچار سرخوردگی و یاس شده و مشتری ثابت کلینیک های اعصاب و روان می شوند.
پل بویتون در کتابش که طریقه برای پیدا کردن کار نام دارد می نویسد: «بزرگترین اشتباهی که جوانان جویای کار انجام می دهند این است که نمی دانند چه نوع کاری می خواهند انجام دهند. آنها برای خرید لباسی که پس از چند سال از بین می رود بیش از انتخاب شغل که با آرامش خاطر و سعادت آینده شان در ارتباط است توجه و دقت می کنند.» اما به راستی انتخاب شغل مناسب چگونه امکان پذیر است گفت وگو با افراد موفق و مشاوران آموزشی یکی از بهترین پیشنهادها در این زمینه است. اما قبل از آن بایستی به توانایی ها، استعدادها و اموری که بدان علاقه مندیم بیندیشیم. چرا که مشاوران تعیین رشته و کاریابی تنها کاری که می توانند انجام دهند، ارائه اطلاعات در مورد رشته ها و فعالیت های گوناگون است. آنها فقط اظهارنظر می کنند، تصمیم نهایی با خود شما است.
با اینکه می توان حدس زد با گفتن این جمله چه جار و جنجالی در خانواده ها ایجاد می شود اما توصیه می شود تنها به دلیل اینکه خانواده شما می خواهد رشته یا تجارت خاصی را پیش گیرید، شغل حرفه ای خود را تحت اجبار و زور والدین انتخاب نکنید. البته به راهنمایی ها و اندرزهای والدین خود به دقت گوش دهید، اما در اصل این خود شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید، این شما هستید که در کار خود خوشبخت یا بدبخت می شوید. درباره انتخاب حرفه به پیشنهادها و راهنمایی هایی که یکی از اساتید روانشناسی آمریکا هاری گیتسن به جوانان جویای کار می کند، فکر کنید و سپس با اعتماد به نفس تصمیم بگیرید.
۱ هیچ وقت به شخصی که مدعی است روش سحرآسا درباره تعیین استعداد حرفه ای شما دارد رجوع نکنید. جمجمه شناسان و پیشگویان و خط شناسان جزء این گروه هستند. اطلاعات و روش آنها هرگز موثر نخواهد شد.
۲ از شغل و کاری که عده کثیری به آن اشتغال دارند دوری کنید، زیرا تنها در آمریکا بیش از ۲۰ هزار کار گوناگون وجود دارد. فکرش را بکنید بیش از ۲۰ هزار اما جوانان ما از آن آگاهند نه تنها چهارپنجم دختران و دوسوم پسرانی که در مدارس عالی به تحصیل مشغولند چهار الی پنج شغل به خصوص در نظر می گیرند. از اینکه امروز عده زیادی از مردم به چند شغل انگشت شمار روی می آورند شگفتی نیست اگر نگرانی و بیماری اعصاب در بین فکلی های ادارات شیوع پیدا می کند.
۳ از کارهایی که یک دوره شانس موفقیت امرارمعاش دارد جدا بپرهیزید.
۴ پیش از آنکه عمر خود را صرف کاری کنید، هفته ها حتی ماه ها مطالعه کنید و از مردان و زنانی که ۱۰ ، ۲۰ و یا ۴۰سال از عمر خود را در آن حرفه صرف کرده اند مشورت بخواهید....



علی ::: جمعه 86/4/8::: ساعت 2:0 صبح::: نظرات دیگران: نظر
کلمات کلیدی::

طراح قالب
زرین
آسمان
متین
نازنین
>