سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ : علی
صفحه نخست ایمیل آرشیو

درباره



منوی وبلاگ


لوگوی وبلاگ من






نوشته های پیشین


آرشیو


پیوندهای روزانه


پیوندها


لوگوی دوستان



موسیقی وبلاگ


فهرست موضوعی


جستجو در وبلاگ


بازدیدهای وبلاگ


اشتراک در خبرنامه

HOME

سلام...

مدتیست که بازهم فضای سیاسی.اجتماعی کشورمون متشنج شده و اینبار موضوع فقط  بحران سیاسی حاکم بر بحث انرژی هسته ای نیست.هرچند امیدوارم بحثهای پیش امده همچون بحث انرژی هسته ای رو به خارج از محدوده قرمز گام برداره اما موضوعاتی که مدتیست ذهنم را  مشغول کرده باعث شد که به موضوعی سیاسی اجتماعی بپردازم.بصورت اتفاقی به مطالب اقای ابطحی برخوردم که دقیقا به موضوعات مطرح شده در ذهن من پرداخته بودن که قلم خودم را کنار گذاشتم و به مطالب  ایشون اکتفا کرده و به موضوعاتی میپردازیم که شاید روزی تبدیل به بحرانهای داخلی و حتی خارجی شود.لازم به ذکره که تصمیم به ادامه ی کار در وبلاک دیگر خود با موضوعات روز مختلف و خبری گرفتم  که از همه ی شما دوستان دعوت میکنم با کلیلک برروی این لینک به این وبلاگ تشریف بیارید...

 

موضوع پرجاذبه زنان در حوزه سیاست ایرانی در هفته گذشته

حوزه سیاست ایران در هفته گذشته از سه زن تأثیر پذیرفت که خودشان نقشی در بحران ها نداشتند. یکی معلم کلاس اول آقای رئیس جمهور بود که به طور تصادفی(!) با ایشان دیدار کرد و رئیس جمهور هم در یک حرکت نمادین دست معلمش را بوسید. تصادفاً دست های معلم با دست کش پوشیده شده بود که احتمالاً انصار حزب الله به این تصادف که ناشی از هوشمندی دفتر رئیس جمهور بود بی توجه بودند و کلی سر و صدا راه انداختند که چرا احمدی نژاد دست معلم پیرزن خودش را بوسیده. بخش دیگری از طرفداران رئیس جمهور هم پاسخ دادند که سن معلم بالا بوده و این حرف ها چیست و خلاصه دفاع از رئیس جمهور که بغل کردن و بوسیدن دست معلم کار صوابی است.

خانم دوم، دانشجویی بود که در سر کلاس درس، با استادش بحث و مناظره پیدا کرده و استاد در یک کار خلاف عرف و اخلاق – چنان چه نوشته اند – موهای خانم دانشجو را از زیر روسری درآورده است. این کار غریب هم باعث شد تا فضای دانشگاهها و اطراف آن با صدور بیانیه ها و تجمعات مختلف تحت تأثیر قرار گیرد.

خانم سوم ویولن زن اکراینی بود که هر شب در سالن هتلی در شرم الشیخ ویولن می زده ولی یک شب که ویولن زده چون یک نفر پای شنیدن ویولن او ننشسته بوده، ناگهان سوژه خبری دنیا شده است. وزیر خارجه ی ایران، مهمترین واقعه تاریخ سیاسی اخیر را که رویارویی مستقیم با وزیر خارجه آمریکا بود، به خاطر لباس نامناسب ویولن زن اکراینی بر هم زد. در حالی که وزیر خارجه هم می توانست مثل معاون همین رئیس جمهور به راحتی بنشیند و ویولن را گوش دهد و به آن لباس نامناسب که حتماً در شهرک تفریحی کنار دریای شرم الشیخ لباس نامناسب تر هم وجود داشته، نگاه نکند؛ ولی در عوض گامی به سمت حل مشکلات ملتش بردارد. به همین راحتی لااقل در افکار عمومی روابط دو کشور ایران و آمریکا در این مرحله خطرناک و سرنوشت ساز به لباس نامناسب آن خانم اکراینی پیوند خورد.این هم از نقش زنان این جوری زنان در سیاست!

بوسیدن دست خانم معلم توسط ریس جمهور؟؟!!

 

بی حرمتی به جامعه؟!

این روزها، بیشتر خیابان های تهران محلّ بازرسی خانم ها شده است. بدحجاب می گیرند. تقریباً هر ساله نزدیک تابستان این اتفاق می افتد. با حجم تبلیغاتی و عملیاتی گسترده تری این کار شروع شده است. در دانشگاه ها، خیابان ها، محیط های کار نگرانی های فراوانی – نه تنها برای بدحجاب ها – که برای بیشتر خانم ها به وجود آمده. خیلی معتقدند بر اساس ضرب المثل معروف، اول قطع می کنند، بعد می شمارند. به همه تذکر می دهند. خیلی ها از اهانت می ترسند. ابراز نگرانی  رئیس قوه قضائیه از این طرح نشان میدهد، اخبار این نگرانی عمومی به ایشان نیز رسیده است. خود این ایجاد ناامنی در خانواده ها، بی حرمتی به جامعه، که حرمتشان از واجبات است، رواج ریاکاری و دوروئی گناهانی بیشتر از بدحجابی است. حکومت وظیفه دینی دارد که در هر طرحی بیش از هر چیز حرمت مردم را پاس دارد. این کسانی که امروز در خیابان ها مورد تعقیب قرار می گیرند، عمدتاً متولدان بعد از انقلابند و همه آنان رشد یافتگان بعد از انقلاب. این همه سرمایه و امکانات این کشور که خرج مراکز دینی شده است، چه کاری برای ایجاد رابطه با این نسل و قانع کردن آنان به التزام به دستورات شرع انجام داده اند؟ آیا مصرف آن همه بیت المال و عدم توفیق در هنجار بخشی به جامعه گناه بزرگی نیست که مورد تعقیب قرار گیرد؟ با قوه قهریه و پلیس به خیابان ها ریختن که آسان ترین راه و در عین حال پرآزارترین امکان است. واقعاً این حرف آقای احمدی نژاد که وقتی در ایام تبلیغات انتخابات، می گفت مشکل جامعه ما لباس پوشیدن جوانان نیست درست است. مخاطبان باور کردند. اما حیف که ایام قبل از انتخابات طولانی نیست. زود رأی گیری می شود و مصرف شعارهای تبلیغاتی پایان می یابد. احترام به شخصیت انسان ها بنا به آموزه های دینی ما، مثل حرمت خون آنان است. البته که مواد مخدر و ناامنی های اجتماعی و فراوانی دروغ و چپاول بیت المال و ریاکاری و رشوه و تقلب هم از گناهان مسلم و بزرگی است که حتماً اگر فرصت پیش آید باید با آنها هم مبارزه شود...

التماس دعا...



علی ::: پنج شنبه 86/2/20::: ساعت 12:0 صبح::: نظرات دیگران: نظر
کلمات کلیدی::

طراح قالب
زرین
آسمان
متین
نازنین
>