سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ : علی
صفحه نخست ایمیل آرشیو

درباره



منوی وبلاگ


لوگوی وبلاگ من






نوشته های پیشین


آرشیو


پیوندهای روزانه


پیوندها


لوگوی دوستان



موسیقی وبلاگ


فهرست موضوعی


جستجو در وبلاگ


بازدیدهای وبلاگ


اشتراک در خبرنامه

HOME

حضرت رسول اکرم (ص) : دو چیز را خداوند در این جهان کیفر میدهد : تعدی ، و ناسپاسی پدر و مادر .
مناسبتی دیگر از راه رسید و این بار تمامی فرزندان برای قدردانی از پدران مهربان ؛ زحمت کش و دوست داشتنی خود با هدایای کوچک خود سعی دارند محبت خود را به پدران خود نشان داده و از این عزیزان سپاسگزاری کنند .اما در این میان آیا قدردانی یعنی خرید هدایای گران قیمت و شیک ؟ آیا قدردانی یعنی همین یک روز ؟ و با پایان این روز همه چیز بر روال عادی خود بازگشته و دیگر کسی به یاد پدری که تا پاسی از شب برای رفاه خانواده زحمت می کشد نیست. 
نیکى به پدر و مادر، وظیفه‏اى اخلاقى است که در واجب بودن شکر منعم ریشه دارد. انسان فطرتا شاکر و سپاسگزار کسى است که به او نیکى کرده است.
سپاسگزارى از پدر و مادر، نشانه و گواه سلامت فطرت است و کسى که به پدر و مادر خود نیکى مى‏کند، از فطرت خود پاسدارى کرده است. اهمیت سپاسگزارى از پدر و مادر، چنان است که خداوند پس از امر به شکرگزارى از خود، شکر پدر و مادر را آورده است:
و وصینا الانسان بوالدیه حملته امه و هنا على و هن و فصاله فى عامین ان اشکر لى و لوالدیک الى المصیر؛ 
و انسان را درباره پدر و مادرش سفارش کردیم. مادرش به هنگام باردارى او را با ناتوانى روى ناتوانى حمل کرد و دوران شیرخوارگى او در دو سال پایان مى‏یابد آرى او را سفارش کردیم که شکرگزار من و پدر و مادرت باش که بازگشت همه به سوى من است.
و بهترین قدرانی که می توانیم از والدین خود داشته باشیم  این است که  همواره به این دو موجود نازنین احترام بگذاریم و قدر زحمات آنان رابدانیم و این تنها خواسته والدین از فرزندان خود می باشد...
امام صادق (ع) می فرمایند :برترین کارها عبارتنداز :
1- نماز در اول وقت آن
2- نیکی به پدر و مادر
3- جهاد در راه خدا.



نازنین ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 8:6 عصر::: نظرات دیگران: نظر
کلمات کلیدی::

طراح قالب
زرین
آسمان
متین
نازنین
>