سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ : علی
صفحه نخست ایمیل آرشیو

درباره



منوی وبلاگ


لوگوی وبلاگ من






نوشته های پیشین


آرشیو


پیوندهای روزانه


پیوندها


لوگوی دوستان



موسیقی وبلاگ


فهرست موضوعی


جستجو در وبلاگ


بازدیدهای وبلاگ


اشتراک در خبرنامه

HOME
سلام. ارسطو انسان را حیوان ناطق نامید و سخن گفتن ر ا وجه تمایز حیوان از انسان معرفی کرد .اندیشیدن ، سخن گفتن و برقراری ارتباط ؛اینها عوامل قوام دهنده ی حیات اجتماعی انسان هاست .ارتباط و بر قراری آن طبق موازین همسو با هنجارها از نیاز های اساسی انسان می باشد و براین مبناست که سلول انفرادی یکی از سخت ترین شکنجه هایست که اساس حیات انسان را که برقراری ارتباط و گفتگو با دیگران است را بیرحمانه از او می گیرد. مفهوم ارتباط را نمی توان از حیات اجتماعی انسانها حذف کرد و نادیده گرفت . از انجا که ابتدایی ترین انسانها حتی با ایجاد تصاویر هندسی بر دیواره ی قارها در سدد انتقال تمایلات ، احساسات و افکار خود به دیگران بوده اند. اینها همه گویای گرایش ذاتی انسانها به برقراری ارتباط می باشد رشد و توسعه ی جوامع بشری تا حدود زیادی منوط و مربوط به بر قراری ار تباط می باشد چرا که از طریق ارتباط است که انسانها از اموخته ها ،تجربیات و افکار هم اگاهی می یابند و در اثر فرایند گفتگو و نقد یکدیگر موجبات بلوغ تفکر انسانی را فراهم می آورند . پذیرش این واقعیت مستلزم این نگرش می باشد که هیچ اندیشه و عقیده و یا نهادی در جامعه از حقانیت مطلق نمی باید برخوردار باشد . تاریخ بشر گویای این واقعیتست که بسیاری از عقاید که در زمانه ی خود تردیید ناپذیر و مطلق در نظر گرفته می شدند بعدها درستی انها مورد تردید قرار گرفته است .حق برقراری ارتباط از زاویه ی ازادی بیان به این دلیل می باید مورد توجه قرار بگیرد که چنان چه جامعه مجال بیان عقاید مختلف را ندهد همین امر خود می تواند به گونه ای پویایی جامعه را مختل کند زیرا ممکن است که همان اندیشه که مجال بیان نیافته است بتواند راهکاری برای بسیاری از مشکلات باشد. جلوگیری از بیان عقاید در واقع در راستای سرکوب طبیعی ترین حق انسانی که برقراری ارتباط می باشد انجام می گیرد. خطا پذیری انسانها و تمامی نهادهای اجتماعی از جمله دولت و حاکمیت و حق انسان به بر قراری ارتباط واجب می کند که در فضایی اری از هر گونه قدرت نا مشروع و امرانه ی نهادهای اجبار کننده ؛ افکار ازادانه بیان و مطرح شوند و تعدد آرا و فضای انتقادی منجرو به اصلاح و پویای جوامع انسانی شود و این امر از جمله ضروریاتی را که طلب می کند تکثر و تعدد رسانه ای می باشد. رسانه های مختلف که میتوانند با موضوع های مختلف اقدام به اطلاع رسانی و انتقال افکار خود کنند که می باید از متن جامه به گفتگو . نظارت و انعکاس نظرات خود.مردم و جامعه بر پایه ی حقیقت بپردازند و بر نقادی و پرسشگری جامعه تاکید داشته باشند . به این ترتیب تعدد عقاید مختلف نه تنها منجرو به اصلاح عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی می شود بلکه باعث برقرار کردن موازین اصولی میشود. چنین جامعه ای می تواند مراحل رشد و توسعه را پشت سر بگذارد . انسان دارای تعقل و قدرت استدلال است پس انسان حق دارد که انتخاب کند بیان کند و عزل کند .جلوگیری از بیان عقیده در واقع به مانند کشتن حقیقت انسانیست . به راستی که نگرش امرانه در ایران ما در سالهای اخیر در سرکوب عقیده و بیان چه ها که نکرده است. حق طبیعی انسانهاست در بیان عقاید و نشر ایده ها و اگاهی یافتن از واقعیات بر پایه ی چهارچوب مورد تایید کلیت جامعه آزاد باشند .امر مهمی که متاسفانه در سالهای اخیر شاهد کمرنگ تر شدن روز به روز آن هستیم و باعث پررنگ تر شدن خلاف آن .
از این رو انتظارست که الگوهای اجتماع ، مخصوصآ دولت ایران ما با پذیرش تغییرات در عملکردهای واجب الاصلاح در بعد های مختلف فکری و حتی مدیریتی باعث از بین رفتن خطرهای فراوانی از جمله یکدست گرایی افکارها و عقاید ها شوند.که مطمئنن نتیجه ی این عمل باعث جامعه یی دموکرات تر ؛ آگاهتر و آزادتر خواهد بود و مطمئنن فرهنگی شایسته و در خور  حق ازادی بیان و ارتباطها در بین ملت رواج خواهد یافت . که به درستی امروزه یکی از حیاتی ترین ضروریات جامعه ی ایران ما می باشد ...


علی ::: چهارشنبه 86/11/17::: ساعت 1:19 صبح::: نظرات دیگران: نظر
کلمات کلیدی::

طراح قالب
زرین
آسمان
متین
نازنین
>